نقد بازی mgs5:the phantom pain خرید هاست لینوکسبند انداز دستی خرید مونوپاد هاست ویندوز Plesk
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نقد بازی mgs5:the phantom pain
نوشته شده در چهار شنبه 25 شهريور 1394
بازدید : 289
نویسنده : حمیدمحدثی

«تقدیم به مردی که دنیا را فروخت»

از همان لحظه که کنترلر را می گیریم، بازی برایمان سورپرایز دارد. فانتوم پین بازی خاصی است. مسلما قالب خاصی هم برای نقد می خواهد. چیزی غیر از فرم های متداول نویسندگی یک بازی. که اگر غیر از این بشود، الحق جفایی است بر این بازی تکمیل کوجیما. کوجیما در یک لحظه مغز مخاطب را تسخیر می کند. می شویم مال خودش! آهنگ the man who sold the world را گوش می دهیم. چه قدر زیبا و گوش نواز است و شوق نگاه به بازی هم هیجانش را بیشتر می کند. کم کم با ضرباهنگی کند بازی شروع می شود.خیلی آرام. طوری که واقعا می شود آرامش قبل از طوفان! طوفان که شروع می شود، کمی عناصر ژاپنی و شوکه کننده‌ی کوجیما وارد گود می شوند تا فصل افتتاحیه جذابیت دو چندانی پیدا کند؛ که البته شاید در آن ها کمی اغراق شده باشد، اما در هر صورت زیبا و جذاب است. کات سین ها نمایش فوق العاده‌ای دارند.همان موجودات ترسناک بازی های کوجیما و کابوس های همیشگی باس هایمان خودنمایی می کنند. آنتاگونیست ها و آدرنالین دهندگان خون گیمر می آیند! یکی پس از دیگری. چه قدر زیبا کوجیما بدن نحیف بیگ باس را طراحی کرد.بعد از ۹ سال یک ضعف شدید جسمانی و البته روحی عظیم را چه قدر زیبا به تصویر کشیده است. چه زیبا حس ترس و هیجان ناشی از پیدا شدن توسط دشمن را به مخاطب خود منتقل کرده است. و صد حیف که ساخت سایلنت هیلز p.t متوقف شد. کوجیما واقعا می توانست این حس ترس و هیجان را به مخاطب خود منتقل کند. افتتاحیه‌ی بی نظیر بازی نمود این مسئله است. چرا دروغ؟! راستش با دیدن شخصی سازی صورت باس کمی ترسیدیم و دوباره تئوری ها به سراغمان آمدند و فکر کردیم اصلا با یک متال گیر طرف نیستیم. که البته بازی تفاوت های زیادی با سایر متا گیر ها دارد. علت شخصی سازی اول را هم بعدا فهمیدیم! اما پس از مشاهده و تجربه‌ی اولین ماموریت در افغانستان متوجه شدیم هر چه باشد فانتوم پین هم از همان متال گیر های افسانه‌ای است. کازوهیرا میلر(کاز) که شخصیت منسجم و البته پر حرف و جالب دارد را که پیدا می کنیم،کم کم بازی رویه‌ی اصلی خودش را نشان می دهد. مسئله‌ی انتقام مطرح می گردد. دیالوگ های کاز و نحوه‌ی حرکت پر تنش دوربین به سبک دوربین های روی دست آن قدر زیبا و سینماتیک است که هر مخاطبی را برای انتقام از دشمنان مصمم تر می کند.اوج کارگردانی و هنر سینمایی کوجیما در این بازی است. اگر چه کات سین ها‌ی فوق العاده اش که از دلایل رغبت به ادامه‌ی بازی است کم تر شده اند ولی شاید طولانی بودن بازی هم دلیلی براین موضوع باشد.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: